Most Rędziński
Kolejną świetną budowlą, którą mogą
pochwalić się wrocławianie jest Most Rędziński. Jest to najwyższa tego
typu konstrukcja w Polsce, a wysokość jego pylonów to 122 m. W obecnej
chwili stanowi część Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Przeprawa ma 612
m. długości, a razem z dojazdowymi estakadami aż 1742 m. Koszt budowy
mostu wyniósł ok. 600 mln zł, a łącznie cała AOW kosztowała mniej więcej
4 mld zł. Z pewnością do całej inwestycji przyczynił się fakt, że
Wrocław został jednym z gospodarzy Euro 2012.
Wieczorny widok mostu z piękną iluminacją.
Projekt
mostu został wykonany przez Zespół Badawczo-Projektowy "Mosty –
Wrocław" pod kierownictwem prof. Jana Biliszczuka. Wykonawcą mostu były
firmy Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras. Budowa rozpoczęła
się w 2008 roku, a zakończyła w sierpniu 2011 roku.
Widok z brzegu Odry.
Ciekawostką jest fakt, że most ma na swoim koncie wiele rekordów:
- najwyższy pylon w Polsce (122 m)
- najdłuższy żelbetowy most podwieszony w Polsce (część podwieszona 2 × 256 m = 512 m)
- najdłuższy most podwieszony na jednym pylonie w Polsce
- najdłuższe przęsło żelbetowe w Polsce – 256 m
- największy powierzchniowo most żelbetowy na świecie (70 000 m2)
Bez wątpienia budowla robi
oszałamiające wrażenie. Wrocławianie już się do niego przyzwyczaili, ale
wszyscy przyjezdni z którymi rozmawiałem jednym głosem potwierdzają, że
wygląda niesamowicie, a najbardziej w nocy gdy jest pięknie oświetlony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz